Energie die vorm geeft
Het veranderende klimaat op aarde heeft grote gevolgen voor burgers, bedrijven en beleidsmakers. Nieuwe technologieën en energiebronnen, samen met nieuwe regelgeving, evolueren snel. Zó snel dat de vorm van energie in het jaar 2030 en de leveranciers ervan, nu nog onherkenbaar zijn.
De focus ligt op fysieke klimaatrisico’s, duurzaamheid, energietransitie en benaderingen om de uitdagingen van klimaatverandering het hoofd te bieden. Dit betekent navigeren door de veranderingen, maar ook invoeren en definiëren van geheel nieuwe speelvelden.
Invloed op de Energiesector
Daarnaast hebben spelers in deze sector, net als bedrijven in andere sectoren, moeite om zich staande te houden in een post-COVID-19-wereld. Vergrendelingen over de hele wereld hebben het stroomverbruik verminderd, wat gevolgen heeft voor de bedrijven die het produceren en leveren. Hoe dieper de door pandemie veroorzaakte recessie en hoe langer het economisch herstel, hoe groter het effect op de sector.
HOE KAN DR. BILL CONSULTANCY HELPEN ?
Dr. Bill Consultancy adviseert nuts- en energiebedrijven tijdens hun energietransitie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van digitalisering, automatisering en Artificial Intelligence om duurzame waarde te bereiken en de consumententrends en marktdynamiek voor te blijven. Maar ook prestaties en betrouwbaarheid verbeteren en kosten verlagen door tijd en middelen te besteden aan de belangrijkste activa.
Nutsbedrijven
We gebruiken geavanceerde analyses om het maximale inkomenspotentieel van een nutsbedrijf te bepalen, waardeverschillen te identificeren en een programma voor continue verbetering op te zetten. Denk bijvoorbeeld aan:- Helpen bij het uitvoeren van een uitgebreide strategie-update voor een elektriciteitsbedrijf en het beoordelen van de impact van gedistribueerde energiebronnen op bedrijven.
- Kansen in hernieuwbare energiebronnen beoordelen.
- Duurzame verbeteringen vastleggen door de organisatie opnieuw in te richten, de veiligheid en betrouwbaarheid te verbeteren en besparingen door gestroomlijnde processen te realiseren.
- Verbetering van de klantervaring door een klantgerichte inspanning om de acquisitie te verbeteren, de klanttevredenheid te verhogen en kosten te besparen.