ONLINE MARKTONDERZOEK
Klantervaringen overtreffen
Deze informatie kan gebruikt worden om betere producten te ontwerpen, de gebruikerservaring te verbeteren of een marketingboodschap op te stellen. Informatie die uw klanten aanspreekt zullen hoogwaardige leads aantrekken en de conversieratio’s verbeteren. Zonder onderzoek is het bijna niet mogelijk om uw gebruikers te begrijpen. Natuurlijk heeft u een beeld van wie uw gebruikers zijn en wat ze nodig hebben, maar er komt meer bij kijken wanneer het gaat om loyaliteit winnen.
Data-analyse
De gegevens van het webverkeer -de analytics- laten zien wat er op een website gebeurt. Analytics geeft u het ‘wat’, maar (online) marktonderzoek geeft het ‘waarom’. Big data, gebruikersanalyses en dashboards laten zien wat uw klanten op grote schaal doen op uw website.
Wanneer u bijvoorbeeld een enquete afneemt, komt u er ook achter wat klanten denken en waarom ze doen wat ze doen. Analytics kan ook laten zien dat klanten direct vertrekken wanneer ze op uw landingspagina komen, maar door op de juiste manier onderzoek te doen weet u ook waaróm zij vertrekken.
Aannames testen
Door het laten doen van onderzoek kunt u aannames, trends en zogenaamde best practices overtreffen. Klanten kunnen uw product gebruiken op een manier die u niet had verwacht en sommige productfuncties die voor u helder zijn, kunnen bij uw klant verwarring oproepen. Kortom: het testen van aannames voordat u een product of dienst op de markt zet, behoedt u voor een verspilling van tijd, geld en moeite.